• Kategorie
  • Szukaj
  • Błotniki

Błotniki rowerowe to niezbędne akcesorium dla każdego rowerzysty, który chce chronić siebie, swoje ubrania i rower przed błotem, deszczem i śniegiem. Podobną ochronę błotniki gwarantują również współtowarzyszom naszej podróży lub przechodniom. Warto więc zadbać o dobrze dobrane błotniki o odpowiednich mocowaniach. Poniżej znajdziesz naszą pełną ofertę błotników rowerowych.

BŁOTNIK SIMPLA CLASSIC KPL 24
Produkt niedostępny

Rodzaje błotników rowerowych

Pełne 

Błotniki rowerowe pełne przeznaczone sądo zakrycia jak największej części opony. Dzięki temu wszelkie rozbryzgi błota czy wody pozostaną na błotniku i nie zabrudzą naszych nowych spodni w drodze do pracy. Błotniki pełne najczęściej stosuje się w rowerach trekkingowych lub miejskich.

Plastikowe 

Wykorzystanie plastiku w błotnikach rowerowych pozwoliło znacząco zmniejszyć ich masę, wadą tego rozwiązania jest jednak niższa wytrzymałość tego typu rozwiązań. We współczesnych czasach jednak powstały materiały i projekty na tyle nowoczesne, że błotniki plastikowe mogą być z powodzeniem wykorzystywane w każdym rodzaju roweru bez ryzyka rychłego uszkodzenia. Błotniki plastikowe są przede wszystkim lekkie i tanie.

Crossowe

Gdy rower wykorzystywany jest do jazdy po bezdrożach, gdzie często główną rolę gra błoto, warto zainwestować w specjalistyczne błotniki crossowe lub błotniki enduro. Charakteryzują się one wyższym zamocowaniem co zabezpiecza je przed uszkodzeniem np. wskutek zablokowania się kamienia między oponą a błotnikiem. Jednocześnie są bardziej wytrzymałe niż standardowe błotniki. Są także szersze i zapewniają bardzo dobrą osłonę przez ochlapaniem.

Uniwersalne 

Błotniki uniwersalne takie jak błotniki Classic marki Simpla są przystosowane do montażu na większości rowerów. Ich konstrukcja ma być przede wszystkim prosta i wszechstronna, nadają się więc do praktycznie każdego stylu jazdy, a jednocześnie są banalnie proste w montażu i gwarantują bardzo dobrą ochronę przed zabrudzeniem.

Szosowe 

Charakterystyczną cechą rowerowych błotników szosowych jest ich lekkość oraz mała szerokość. Nie są one przeznaczone do ochrony przed błotem, tak jak w błotnikach MTB. Ich głównym zadaniem jest osłona przed zachlapaniem wodą pochodzącą z mokrej nawierzchni szosy. Są to błotniki najlepsze do szybkiej, dynamicznej jazdy po utwardzonych drogach.

Aluminiowe 

Dzięki zastosowaniu aluminium udało się znacznie odchudzić klasyczne metalowe błotniki rowerowe. Aluminium jednocześnie jest metalemo dość długiej żywotności, który, w przeciwieństwie do stali, nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego. Wszystkie te cechy powodują, że błotniki aluminiowe są nieznacznie droższe od klasycznych błotników metalowych, zapewniają jednak walory estetyczne oraz zmniejszają wagę roweru.

Kompozytowe

Błotniki kompozytowe to najnowszy krok w ewolucji błotników rowerowych. Nowoczesne materiały, które charakteryzują się ponadprzeciętną wytrzymałością przy zachowaniu ekstremalnie niskiej masy oraz bardzo długiej żywotności umożliwiły stworzenie nowej generacji błotników o doskonałych parametrach, które używane są przez największe gwiazdy sportów rowerowych.

Jakie błotniki rowerowe wybrać?

Widząc natłok różnego rodzaju błotników, jakie dostępne są dla rowerów trudno o łatwą i szybką decyzję. Wybierając odpowiedni model przede wszystkim określmy nasz budżet.

Jeśli zamierzamy zakupić rozwiązanie ekonomiczne – najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem będą błotniki uniwersalne lub bardziej wyspecjalizowany model plastikowy

W przypadku większego budżetu możemy pokusić się o wyższej klasy błotniki aluminiowe lub eleganckie pełne błotniki ze stali nierdzewnej

Gdy szukamy rozwiązania wyczynowego, to raczej lepiej nie oszczędzać i wybrać błotniki z materiałów kompozytowych o kształcie dopasowanym do sportu, który zamierzamy uprawiać.

Ważne jednak żeby pamiętać, że błotniki mają przede wszystkim spełniać swoje zadanie jako osłona przed chlapiącym błotem i wodą, ważne także, aby były wytrzymałe i nie uległy zniszczeniu zbyt szybko.